Klager

Vil du klage?

Hvis der opstår en uenighed mellem dig som forbruger og Fredericia Fjernvarme – og fjernvarmeselskabet helt eller delvis af dit krav - har du mulighed for at indgive en klage.

Ankenævnet på Energiområdet behandler civilretlige forbrugerklager, f.eks. klager der vedrører:

Målt forbrug

  • Restanceinddrivelse
  • Forsyningsafbrydelse
  • Flytteafregning
  • Ejerskifte
  • Udtrædelsesgodtgørelse

Klagen skal som udgangspunkt vedrører et økonomisk krav mod energiselskabet, f.eks. et ønske om at få tilbagebetalt et beløb, hvis det faktiske forbrug ikke stemmer overens med det målte forbrug.

Kontaktoplysninger
Ankenævnet på Energiområdet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefonnr.:  41 71 50 00
www.energianke.dk
post@energianke.dk          

Energitilsynet behandler klager over generelle forhold efter varmeforsyningsloven samt de regler, der er udstedt i medfør af loven. Det kan f.eks. dreje sig om klager over priser, takster eller andre vilkår.

Når Energitilsynet har truffet en afgørelse, kan du inden fire uger anke afgørelsen ved at sende en klage til Energiklagenævnet. Energiklagenævnet behandler klager over myndighedsafgørelser i enkeltsager – typiske klager over Energitilsynets afgørelser eller kommunalbestyrelsernes beslutninger om tilslutningspligt.

Kontaktoplysninger
Energitilsynet 
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefonnr.: 41 71 54 00
www.energitilsynet.dk
post@energitilsynet.dk